Dag 4 - en sanning

när jag va ungefär elva år så vart min mamma sjuk.
hon fick något problem med bukspottskörteln och höll på och dö.
jag fattade inte hur allvarligt det var då och jag hade ingen alls kontakt med min pappa
jag visste knappt vem han var då, iallafall jag placerades i en familj och trivdes jättebra där
och mamma låg på sjukhus i över nio månader i streck hon var så dödligt sjuk.
jag brukade plocka blommor åt henne och jag köpte en ängel till henne som skulle vaka över henne
och en dag när mamma hade åkt på akutoperation i linköping på sjukhuset där
så åkte jag och min bror upp och mamma hade respirator ( hon kunde alltså inte prata)
och det var nog det värsta jag hade varit med om .
jag hade plockat en massor blommor ute för det var sommar då
och när vi stod där sa doktorn " er mamma kommer tyvär inte överleva för läget är inte stabilt"
så "det är dags för er att säga farväl" kommer ihåg hur jag kastade blommorna i golvet
för allt var svart och jag visste inte vart jag skulle ta vägen.
men det skedde ett mirakel, och jag kan säga att då trodde jag inte på gud eller något
men idag vet jag att gud en gång fanns och att han vakar över alla.
mamma överlevde, och idag mår hon ganska bra.
jag är så lycklig att min mamma fortfarande lever
för jag vet inte vart jag skulle ta vägen om hon hade dött..
hade nog inte orkat leva kvar här


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0