Trött på ordet "fjortis"

Vad är ienkligen en "fjortis"?

Det är helt och hållet upp till var och en hur man klär sig tycker jag.
 En del kanske inte förstår det, men ordet "fjortis" kan väldigt många ta åt sig av.
personligen så tycker jag inte om och kalla någon för "fjortis" och tar inte åt mig så hårt när någon annan kallar mig de heller så att säga men förr var fjortis en helt annan sak än vad det är idag.
jag har sett hur många folk lägger ut videos & annat på youtube
och sedan tagit med massor av människor , oskyldiga människor dessutom.
som inte är det minsta fjortis överhuvudtaget
jag blir faktiskt irriterad när jag ser sånt här,
för tänk om någon en dag skulle gå ut med en ica kasse över huvudet ?
vad skulle vi kalla den personen då ?
det verkar kvitta hur man än ser ut idag, man blir kallad för både det ena och det tredje.
och det är inte rätt , för varenda människa har rättig mänsklighet att tycka vad man precis vill
och se hur precis hur man vill.
det verkar faktiskt som att folket idag har mer problem hur andra ser ut än med sig själva.
det är synd att det ska bli så, och vad jag vet så har vi fred i sverige.
det är samma sak som när några "ras" hatare säger ut med invandrare
det är ju nästan så man blir tårögd, hur kan man peka ut en människa och lämna den utanför
pga hudfärgen ? ..
helt seriöst skärpning, det är i sverige vi lever i, inte någonannanstans.

Det är helt upp till var och en hur man ser ut tänk på det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0