NER MED SVERIGEDEMOKRATERNA!



Sverigedemokraterna (förkortas SD) är ett politiskt parti i Sverige grundat 1988, som betecknar sig som ett demokratiskt och nationalistiskt parti inspirerat av nationalkonservatism och den socialdemokratiska folkhemstanken.

ursäkta , Men hur fan ska världen sluta ? ,
 Jag tycker det här är förjävligt,
 Det är inte bara sverige som behöver mat, pengar , jobb osv.
 Utan hela världen behöver detta för att kunna överleva
och nu enligt en del "svenskar" så kommer "invandrare" och tar över jobben i sverige,
vilket inte helt riktigt stämmer , för det finns även svenskar som tar sig till spanien , USA och skaffar sig en utbildning och får ett jobb , alla människor e lika mycket värda , ingen är bättre eller sämre.
För vad vill ienkligen folket få ut av det hära  ? det finns säkert så många här i sverige som känner sig kränkta för att kanske ha en släkting eller någon nära som e utländsk hur känner dom ?
 Jag tycker att alla som lever har rätt till att leva ett bra liv , ingen människa föds ond.
Alla har vi något som vi brinner för , Jag själv är inte svensk min pappa kommer från kosovo och min mamma e svensk , jag föddes i sverige och de va då min pappa blev svenskmedborgare medans han fick barn tillsammans med sin andra fru här i sverige & framför allt när man hör sånt här tänker man på sin familj , 
 hörde att Sverigedemokraterna interljuvat en kvinna som hade en mamma som också va svensk , hon hade bott i sverige hela sitt liv precis som jag och hennes pappa var utländsk , men då var deras åsikt " det är bättre att du åker tillbaka till landet där du kommer ifrån " hur kränkade är det inte att höra att man inte får vara kvar i sverige om man framför allt är svensk medborgare och faktiskt född i sverige? 
Det här är så töntigt så det är inte sant , jag tycker inte att sverige ska prata så mycket och ha sånna speciella åsikter på dom som inte vita och kommer från olika länder eftersom dom nu har fred och dom vill väll inget annat än att de ska vara fred i sverige heller,  då tycker jag att man lika gärna bra kan ta och acceptera människor som dom är och ser ut , för ingen på hela jordklotet är perfekt så enkelt är det , inte ens svenskarna!


 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0