Precis kollat på alla delar i " Älska mig"

Nu har jag precis kollat färdigt på alla delar i "älskamig" herregud.. jag kan säga att mina tårar har runnit som i Amazonfloden, om någon nu vet va de är :(
Jag rekomenderar verkligen denna film / serie, Den är sjukt gripande men ger full förståelse
det är inte liksom alltid lätt att passa in, och den handlar även om mobbning.
det är ett av dom värsta sakerna som finns i min såkallade "värld" , Jag hatar mobbning
det är helt sjukt att folk faktiskt blir behandlade såhär, för det är inte bara på film
film har också blivit verklighet nu, och man börjar undra vart världen är påväg.
Att det finns så elaka folk förstår inte jag, varför ska man hålla på och klanka ner på människor?
Alla är vi människor och lika mycket värda, alla ska få ha likadana rättigheter.
visst det är inte rättvisa någonstans och det kommer säkert aldrig bli det heller
men jag står för mina åsikter och jag tycker att en ungdom vare sig det är tjej eller kille ska kunna gå till skolan utan att behöva må dåligt eller vara rädd för konflikter när dom i själva verket inte ens deltar i andras konsverationer med andra ungdomar för att inte riktigt tror att dom passar in.
blir så himla ledsen och rörd när jag ser sånt här, iallafall slut diskuterat om mina åsikter.

såhär står det på www.ifocus.se
"Älska mig är baserad på ungdomars egna berättelser om mobbning och utsatthet. Filmen handlar om 15-åriga Alice som inte blir accepterad för den hon är, och om Josse som inte vågar bry sig trots att hon egentligen vill."
Jag tycker verkligen att tonåringar framför allt föräldrar också ska titta på den här,
visst den är gripande men den ger förståelse, jag vart verkligen inte missnöjd som jag trodde jag skulle bli
tvärtom vart totalchockad, helt amazing, även om några tårar föll också, eller inte så några :)
men iallafall sevärt verkligen, 10/10 får denna film/serie av mig ! :D

Kommentarer
Postat av: Dima ღ

Måste verkligen se den filmen!

Verkar sjukt bra! :D

2011-04-18 @ 16:39:40
URL: http://dimas.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0