Dag 15 – Mina framtidsplaner

Jag brukar ofta få höra " lev i nuet " därför e inte jag den människan
som precis planerar hur hela mitt liv ska se ut när jag blir vuxen.
men iallafall ska berätta lite om mina "framtidsplaner"

Jag har alltid varit en människa som följer sitt hjärtas väg.
och försöker att se saker på det positiva
anledningen till att jag tar upp det här
är för att jag har levt i rent "kaos" om man ska kalla de så
min uppväxt har inte varit den bästa och jag vet med säkerhet att jag inte är ensam om det.
Jag brukar oftast "dagdrömma" som man kallar det då, om vad jag vill bli när jag blir stor och hur jag vill ha det.
Kommer ihåg i sexan, då jag kämpade förgäves att samla in pengar till Maj-blomman som de heter
att hjälpa någon är som att göra sig själv en gentjänst, vi lever i fattigdom och kriminalitet (stvnfel) och så ser livet ut och hur mycket vi än önskar åt att alla i hela världen ska få leva ett så normalt och bra liv som möjligt
så blir det aldrig så, vi önskar fred på hela jorden och har gjort väldigt länge men det blir aldrig så.
jag kan säga att jag är en väldigt känslig person, tycker inte om och se hur illa andra faktiskt har det.
då får jag tvångstankar om att jag måste hjälpa den och den personen och så är det faktiskt
det kallas Empati, att bry sig om andra människor och inte bara sig själv.
jag har hela tiden fått höra att jag bryr mig för lite om mig själv, och visst det kanske stämmer
men att sitta och se saker som på tvn alla katastrofer i andra länder och fattigdom det får mig att rent ut sagt börja gråta, jag har tänkt och tänkt och i något inlägg skrev jag om att jag ville bli advokat
och det är det jag riktar in mig på nu, för att jag själv suttit på en rättegång och jag vet hur de känns.
jag vill kunna hjälpa andra människor som har det jobbigt, kunna ge min styrka till dom
det kommer nog bli mitt första jobb, sen funderar jag på att bli "fosterfamilj"
eftersom att jag lever i en, så har man erfarenhet av det senare i livet.
jag vill kunna säga till alla ungdomar när jag blivit vuxen att "du jag har varit där du är, och jag vet precis hur det känns men kolla på mig jag e vuxen nu och jag fixade allt till slutet"
det är så sorgligt att man skaffar sig barn, som man sedan inte kan ta hand om.
några egna barn har jag väll sådär funderat på och att de kanske får räcka med en eller två
eftersom att jag vill kunna ta hand om barn som inte har några föräldrar att vända sig till.
om man växer upp med sånthär som jag har gjort, gör det automatiskt till att man ser saker på ett annat sätt

Jag vill helt enkelt få ungdomar och barn att förstå
att deras liv är för mycket värt än att gå runt och slösa bort all sin tid på t,ex droger & alkohol. ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0